Vivaldis Maritime Antwerpen Mechelsesteenweg 271 - 2018 Antwerpen

Ma open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Di open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Wo open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Do open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Vr open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Za
Zo
Uren 8 8:30 9 9:30 10 10:30 11 11:30 12 12:30 13 13:30 14 14:30 15 15:30 16 16:30 17 17:30 18 18:30

Openstaande vacatures van dit kantoor

Expediteur Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2000 Antwerpen zijn wij op zoek naar een Polyvalent Expediteur (m/v)
  • Als expediteur behandel je klantendossiers van A tot Z: je boekt de transporten in, je bespreekt prijzen, je maakt offertes op voor klanten en verzorgt de facturatie. 
  • Je zorgt er overigens voor dat transportopdrachten tijdig afgehandeld worden, conform de gemaakte afspraken met de klanten. Dit door middel van volledige documentatie en begeleiding van de zendingen.
  • Je communiceert dagelijks met klanten en andere partners en zorgt voor een vlotte gang van zaken. Daarmee draag je bij aan een optimale dienstverlening.
  • Je werkt nauw samen met je expeditie-collega's.
Lees Meer

Customer Service Export Maritiem

  • 2030 Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een Customer Service medewerker Export.

Op de Customer Service gaat men door dagelijkse klantencontacten de praktische en administratieve afhandeling van een boeking opvolgen en service verlenen aan de klanten waar nodig.

Tot jouw takenpakket behoren onder meer:
  • Intern coördineren en/of reageren op vragen van klanten met betrekking tot zijn verzending
  • Contact met de klant/expediteur mbt het vervolledigen van de dossiers
  • Interne procedures toepassen
  • Klant tijdig informeren bij problemen of vertragingen
  • Rapporteren van en informeren over onregelmatigheden
  • Facturatie van de dossiers voorbereiden waarvoor je verantwoordelijk bent.
  • Kwalitatieve controle op de verkregen informatie van de verschillende kanalen.
  • Contact met interne afdelingen ( transport, logistiek, operations, sales,..) zodanig dat de nodige info tijdig verzameld wordt en het verzorgen van de opvolging hiervan.
Lees Meer

Customs & excise specialist Maritiem

  • 2030 Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een Customs & Excise specialist.

Je staat in voor de volledige afhandeling van alle douaneformaliteiten in het logistieke proces betreffende de invoer-, doorvoer- en uitvoeractiviteiten:
  • aanmaken van een dossier door het registreren van ontvangen gegevens in het beschikbare softwaresysteem
  • controleren van de correctheid van de verstrekte gegevens, douanecode en -tarieven
  • opmaken van de documenten ter voorbereiding en doorsturen van de douaneaangifte
  • opvolgen/afwerken van de opdrachten m.b.t. de douaneverrichtingen.
Je staat in nauw contact met operationele medewerkers, klanten en de verschillende douanediensten voor het uitwisselen van informatie.

Lees Meer

Bediende planning Maritiem

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een BEDIENDE PLANNING.

Functieomschrijving
  • Internet- en orders not on vesselboekingen verwerken
  • Boekingsbevestigingen klant nakijken op correctheid
  • Indien gevaarlijke goederen: dgd + msds opvragen
  • Naargelang de bestemming de nodige documenten opvragen voor de zending kan geladen of geaccepteerd worden
  • Ontvangen losbons controleren op correctheid van aantal, merken en zeewaardigheid – Cargo receipt doorsturen
  • Afwijkingen op CR doorgeven aan klanten voor akkoord en afwerken van belading
  • Extra werken ivm goederen zoals labels merken, afmetingen ed doorgeven aan magazijn + eventueel provisie aanleggen
  • Dag van closing hoeveelheid containers plannen voor belading daags nadien in functie van optimalisatie & opbrengst van dossier, rekening houdend met vooropgestelde noden van klant.
  • Bij afwijking op geboekte zending klanten onmiddellijk informeren.
  • Voor USA en Mexico bestemmingen ams filing verzorgen
  • Containers boeken bij rederij
  • Ontvangst boekingsbevestiging rederij, container vervoer regelen
  • Laadlijsten voorbereiden voor magazijn
  • Database magazijn & transporten invullen
  • Aanvragen maken gevaarlijke goederen
  • Eventuele voortransporten regelen en provisie aanleggen
  • Eventuele fumigatie opdrachten uitvoeren in de daartoe bestemde database
  • Na afwerking laadlijst, schraplijst behandelen inzake douanedocumenten en aanleveringen in communicatie met dispatch en balie
  • Na ontvangst van geladen container, opmerkingen doorgeven voor dossier manifest
  • Checklist geboekte zendingen controleren
  • Je verstrekt correcte informatie aan collega’s, klanten en opdrachtgevers op mondelinge, schriftelijke of elektronische wijze.
  • Je houdt daarbij rekening met de opgelegde instructies en de regelgeving, met het oog op de realisatie van de doelstellingen.
Verantwoordelijkheden:
  • Aanvragen voor certificaten nakijken en bevestigen aan klant
  • Ontvangen hbl instructies nakijken
  • Bij containerplanning indien grote hoeveelheid transhipmentlading nakijken of er niet beter rechtstreekse container kan geladen worden – overleg met supervisor
  • Dag van closing laadlijsten, voor 12:00 doktransporten en database verwerken
  • 1 ste gevarenaanvraag dag van closing doorgeven in het daartoe betreffende systeem
  • 2 de gevarenaanvraag, na belading container dag zelf verwerken
  • Indien container niet optimaal is klantenbestand en import raadplegen om extra cargo te voorzien.
  • Later geboekte zendingen die al ter beschikking zijn eventueel vooruitschuiven.
  • Elke 14 dagen schedules in systeem brengen met minimum van 4 afvaarten / maand
Lees Meer

Bediende Expeditie Interim

  • 2030 Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een COMMERCIEEL MEDEWERKER IMPORT / EXPORT (M/V).
  • Als Commercieel Medewerker Import en Export verzorg je samen met jouw collega’s dossiers van A tot Z.
  • Je organiseert het transport van goederen en streeft de tevredenheid van de klant na.
  • Je behandelt zowel FCL containers als LCL zendingen in de afdeling import en export.
  • Je beantwoordt de prijsaanvragen van onze klanten en prospecten voor onze Sales afdeling.
  • Je hebt veel contact met klanten via e-mail of telefoon.
  • Je staat in voor de financiële afwikkeling van dossiers.
  • Als Commercieel Medewerker Import en Export behoud je contact met rederijen, klanten en agenten.
Lees Meer

Maritiem Bediende Interim

  • ANTWERPEN
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 ANTWERPEN zijn we op zoek naar een MAINFESTBEDIENDE (M/V).

Je staat in voor het tijdig afleveren van documentatie van alle bill of ladings en facturen aan de klanten van de opgegeven bestemmingen, met een tijdige verzending van de post naar de overzeese agenten.

Concreet houdt dit de volgende taken in:
  • Planning modification: nakijken op afpunten van de planner
  • Vertrek schip en koers opvragen aan de rederij
  • Inzetten koers, container en checken referentie rederij
  • Verschepingsbevestigingen sturen
  • Inzetten house BL’s - facturatie van dossier - handtekening manager
  • Dossiers site Antwerpen: print na copy “for aproval”
  • Indien collect HBL’s: collectvracht opvragen / Niet-ontvangen house BL’s opvragen
  • HBLs voor Frankrijk printen (+ checken op correctheid)
  • Na ontvangst HBL’s, OBL instructies opmaken en doorsturen naar de rederij
  • Provisies boeken en planning provisies checken
  • Dossier afwerken voor verzending naar agent
  • Kosten rederij opvragen + eventuele cheque uitstellen + set afhalen
  • Volledig dossier overdragen aan de facturatieafdeling / na eventuele rechtzettingen/correcties dossier volledig afwerken en klasseren + verliesdossier aan manager doorgeven ter controle
  • Na teruggave van facturatieafdeling: posten aan de overzeese agent per mail - Termijn: tussen de 5 à 7 werkdagen voor normale transittijden. Bij korte transittijden: voor aankomst schip.
Hier komen de volgende verantwoordelijkheden bij kijken:
  • Er zorg voor dragen dat de termijnen gerespecteerd worden voor de aflevering van de HBL: vertrek (DAG A) verschepingsbevestiging (DAG B) HBL + factuur (DAG C)
  • Nauwkeurige en correcte facturatie van de dossiers
  • Eventueel gevraagde certificaten uitstellen en gelijktijdig met HBL + factuur versturen
Lees Meer

Commercieel medewerker Maritiem

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in de HAVEN van Antwerpen (RO), zijn we op zoek naar een COMMERCIEEL MEDEWERKER (M/V).

Je functie bestaat uit de volgende onderdelen:
  • opmaken van offertes (na een interne opleiding)
  • verzorgen van de salesactiviteiten
  • onderhouden van klantencontact
  • coördineren van quality-meeting met klanten/operaties
  • controleren van klanten dossiers (kostcontrole)
  • samenwerken met de facturatie-afdeling
Lees Meer

Transportplanner Interim

  • 2000 Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2000 Antwerpen zijn we op zoek naar een PLANNER op de afdeling LOGISTICS (M/V).

Als planner heeft u de volgende taken en verantwoordelijkheden:
  • Verzorgen van contact met interne en externe klanten voor de uitvoering van inland transporten in zowel Benelux, Duitsland als Frankrijk.
  • Controleren of alle gegevens aanwezig zijn.
  • Selecteren van de juiste transporteur (truck, barge en spoor).
  • Controleren of alle gegevens aanwezig zijn voor de importdossiers, en vervolgens ook opdracht geven tot inklaring of Transit document. 
  • Vervolledigen van dossiers en uitsturen van transportopdrachten naar de vervoerders.
  • Opvolgen van de planning, en de dagelijkse problemen opvolgen, oplossen en rapporteren.
  • Opvragen van tarieven en opmaken van offertes voor interne en externe klanten.
  • Rappoerteren naar de intermodal manager.
Lees Meer

Customer Service Medewerker Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant gelegen op de Noorderlaan in 2030 Antwerpen zijn wij op zoek naar een Customer Service Medewerker
  • Je bent verantwoordelijk voor de administratieve afwikkeling van containerboekingen.
  • Je staat in voor het verwerken van gegevens die gedeeltelijk per EDI worden aangeleverd.
  • Je verzorgt de volledige opvolging van boekingen tot de volle aanlevering van containers per terminal.
  • Je onderhoudt zowel interne contacten als contacten met de klanten, co-agenten en de rederij.
Lees Meer

Bediende container control Maritiem

  • Antwerpen 2000, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant, een rederij in het Centrum van Antwerpen, zijn we op zoek naar een BEDIENDE CONTAINER CONTROL.

Takenpakket:
  • administratieve afhandeling van containerbewegingen verzorgen
  • verwerken van gegevens die per EDI aangeleverd worden
  • opvolging van de bestekken met betrekking tot schade aan de containers inclusief fysische inspectie op de terminal
  • verzorgen van contact met de containerterminal, herstelbedrijven, rederijen, klanten en transporteurs.
Lees Meer

Sales assistant Interim

  • Antwerpen 2000, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2000 Antwerpen zijn we op zoek naar een SALES ASSISTANT (M/V).

Functieomschrijving:
  • Opmaken van offertes voor de klant, aan de hand van een CRM systeem,
  • Commerciële opvolging van de offertes en de administratieve verwerking,
  • Verzorgen van de schriftelijke en telefonische contacten met klanten, en het pricing departement van het Europees hoofdhuis,
  • Support aan de Sales Manager & Sales Representative wat betreft tenders, presentaties, standaardoffertes & administratie
  • Rapportering aan de Sales Manager
Lees Meer

Comercieel medewerker Maritiem

  • Antwerpen 2000, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2000 Antwerpen zijn we op zoek naar een COMMERCIALS & CLAIMS MEDEWERKER (M/V).

Functie:
  • Opvolgen en facturatie van extra kosten (vb. Storage & DND)
  • Bijstaan van Claims & Commercial Manager om de claimdossiers te behandelen. Hierbij sta je in contact met klanten, leveranciers en rederij.
  • Opvolgen van douane dossiers (je bent het aanspreekpunt tussen de douane en de verscheper/ontvanger).
  • Oplossen van disputen bij onbetaalde facturen.
Lees Meer

Expediteur Export Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn wij op zoek naar een Expediteur Export (m/v)
  • Je staat in voor de communicatie en coördinatie met de opdrachtgever en de verschillende onderaannemers. 
  • Je beheert het ganse logistieke proces voor accounts of goederenstroom.
  • Je staat in voor de uitvoering van het documentair proces.
  • Je doet de opvolging van douaneformaliteiten.
  • Je staat in voor de controle op de uitvoering van alle taken in lijn met lokale wetgeving en reglementering.
  • Je doet controle op aankoopfacturen en uitvoering van de facturatie.
  • Je doet voorstellen ter verbetering van de kwaliteit.
Lees Meer

Customer Service Medewerker Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant gelegen in 2030 Antwerpen zijn we opzoek naar een Customer Service Medewerker. 

Je bent verantwoordelijk voor:
  • de voorbereiding van importdossiers per aankomst binnen de toegewezen lijndienst;
  • douane aangifte voorbereiden en insturen;
  • klanten tijdig informeren a.d.h.v. aankomstberichten;
  • voorbereiden gevaarlijk goed aangifte en ter beschikking stellen van de operations-afdeling;
  • controle van de loslijsten;
  • facturatie;
  • het correct afleveren van de containers tegen de benodigde scheepsdocumenten en betaling van alle openstaande kosten;
  • coördineren van eventueel natransport met de klant en de transportafdeling;
  • opvolgen openstaande dossiers;
  • afsluiten van de boot binnen de voor afgesproken termijn;
  • statistieken maken en ter beschikking stellen van de betrokken afdelingen;
  • controleren en rapporteren bij fouten;
  • behandelen van alle telefonische en schriftelijke vragen van de klant, binnen een termijn van 4 uur of met een tussenbericht;
  • klant tijdig informeren van problemen of vertragingen;
  • douane aangiften voorbereiden, aanpassen (indien van toepassing) en tijdig insturen;
  • offertes aanleveren voor natransport;
  • cross-payment dossiers afhandelen.
Lees Meer

Bediende import export Interim

  • ANTWERPEN
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in ANTWERPEN zijn we op zoek naar een BEDIENDE IMPORT/EXPORT (M/V).

Je staat in voor de operationele en administratieve opvolging van import/export lading (laadlijst, boekinglijst, manifest) en de coördinatie met terminals en buitenlandse agenten en het rederijkantoor. Hiernaast assisteer je bij de claimsafhandeling en rapportage en statistieken.

Jobgerelateerde competenties:
  • Documenten voor internationaal goederenverkeer opstellen en controleren (douanefactuur, unieke administratieve aangifte, kredietbrief).
  • Het transport van goederen opvolgen, en de klant informeren over het verloop, indien nodig ook oplossingen voorstellen bij problemen.
  • Transportdocumenten van goederen verzamelen, en een dossier van de activiteiten samenstellen (transit, douane,..).
  • Klanten informeren en adviseren over de formaliteiten voor internationaal goederenverkeer (wettelijke bepalingen, belastingen, waarborgen,..).
  • Goederen coderen op basis van de door de klant versterkte beschrijving.
  • Vervullen van administratieve formaliteiten voor een transportdienst (vervoerdocument), luchtvrachtbrief (luchttransport), BL (zeetransport), CMR (wegtransport), CIM (spoortransport).
Lees Meer

Customer Service medewerker Maritiem

  • 2030 Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een IMPORT CUSTOMER SERVICE MEDEWERKER (M/V).

Omschrijving van de werkzaamheden:

Beheer van de documentatiestroom:
  • Voorbereiding van de importdossiers per aankomst binnen de toegewezen lijndienst, in nauwe samenwerking met shared service center.
  • Douane-aangifte voorbereiden en insturen
  • Klanten tijdig informeren aan de hand van aankomstberichten
  • Voorbereiden gevaarlijk goed aangifte en ter beschikking stellen van operations-afdeling
  • Controle van de loslijsten; bij verschillen de betrokken partijen informeren
  • Facturatie
  • Het correct afleveren van de containers tegen de benodigde scheepsdocumenten en betaling van alle openstaande kosten.
  • Coördineren van eventueel natransport met de klant en de transportafdeling
  • Opvolgen openstaande dossiers
  • Afsluiten van de boot binnen de voor afgesproken termijn
  • Statistieken maken en ter beschikking stellen van de betrokken afdelingen
  • Controleren en rapporteren bij fouten shared service center

Service naar de klant toe:
  • Behandelen van alle telefonische en schriftelijke vragen van de klant, binnen een termijn van 4uur of met een tussenbericht.
  • Complexe vragen coördineren met de betrokken dienst of doorgeven aan zijn rechtstreekse verantwoordelijke
  • Klant tijdig informeren van problemen of vertragingen
  • Klant alle informatie bezorgen zodat zij steeds de mogelijkheid hebben de container binnen de vrije periode zonder bijkomende kosten kan afhalen, uitleveren en correct leeg terug brengen.
  • First class service verlenen binnen de vooropgestelde procedures en mogelijkheden.

Douaneformaliteiten:
  • Douane-aangifte voorbereiden, aanpassen (indien van toepassing) en tijdig insturen
  • Opvolging openstaande dossiers mbt vervaldatum vrachtlijst teneinde douaneboetes te vermijden
  • Instructies overmaken aan douane-agent mbt het uitstellen van T1 of IM7T1 douanedocumenten

Commerciële activiteiten:
  • Offertes afleveren voor natransport; hierbij rekening houdend met de vraag van de klant en afweging van de verschillende mogelijkheden
  • Cross-payment dossiers afhandelen: klant factureren en de betrokken POD informeren
  • Op vraag van de klant extra vrije periode demurrage aanvragen aan het hoofdkantoor en dit antwoord op een gepaste manier doorgeven aan de klant.
Lees Meer

Business development Import Maritiem

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een Business Development Import medewerker.

1. Doel van de afdeling en functie:
  • Coördineren, opvolgen, ontwikkelen en onderhouden van de Import Sales activiteiten
  • Als Outside Sales ben je minstens 60% van je tijd op de baan om klanten en prospects te ontmoeten.
  • De voornaamste activiteit van de business development zal besteed worden aan het vergroten van het marktaandeel bij bestaande klanten en de acquisitie van nieuwe klanten


2. Omschrijving van de werkzaamheden:
  • Wekelijkse bezoekplanning opmaken aan de hand van markt identificatie en overleg met de Import Sales Manager.
  • Actief klanten bezoeken met als doel het marktaandeel vergroten en nieuwe klanten te verwerven.
  • Identificatie van de markt a.d.h.v.
    • bezoeken van klanten en prospects
    • sales leads van overzeese agenten
    • nieuwe vrachtaanvragen
    • statistieken
    • kranten, advertenties, …
  • Registratie van de marktinformatie in LISA CRM
  • Werken via de systemen LISA CRM - LARA Quotation & SAP CRM
  • Budgetten maken in samenwerking met Import Sales Manager
  • Maandelijks sales rapporten opstellen:
    • markt situatie
    • prestaties aan de hand van de statistieken – vergelijking budget
    • belangrijke trafieken
    • verwachtingen
  • Networking : commerciële activiteiten bijwonen en actief het netwerk uitbreiden
  • Begeleiden van de Inside sales en Junior sales bij hun klantenbezoeken
  • Trouble shooting / geschillen oplossen
  • Pro actief & constructief de performance opvolgen en bespreken met Inside Sales
Lees Meer

Planner/Expediteur Maritiem

  • Wijnegem
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in WIJNEGEM zijn we op zoek naar een PLANNER/EXPEDITEUR REGIO FRANKRIJK.

In je functie ben je verantwoordelijk voor het organiseren van transporten van & naar Frankrijk, door het zo efficiënt mogelijk inzetten van de beschikbare middelen (zowel intern als extern transport), rekeninghoudend met de servicegerichtheid naar onze klanten toe.
Zo sta je onder meer in voor:
  • het behandelen en administratief correct afhandelen van elk expeditiedossiers,
  • het afsluiten van de klantenorders,
  • het verzorgen van contact met klanten/agenten met het oog op een verdere samenwerking.
Lees Meer

Logistiek Bediende Maritiem

  • Boom
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor een bedrijf te Boom, regio Antwerpen, zijn wij op zoek naar een logistiek bediende.

Functie:
  • Je verzorgt de gehele organisatie, planning en opvolging van het transport en de voorraden.
Lees Meer

Customer Service Medewerker Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant gelegen in 2030 Antwerpen zijn wij opzoek naar een Customer Care Export.
  • Je bent verantwoordelijk voor de boekingen.
  • Interne en externe contacten betreffende de boekingen onderhouden.
  • Opvolging van de boekingen en beantwoorden van vragen van klanten.
  • Ontbrekende informatie bekomen van klanten via telefonisch of schriftelijk contact.
  • Door een goede communicatie en samenwerking, verzekeren van een correcte administratieve afhandeling van het dossier.
  • Klant tijdig informeren bij problemen of vertragingen.
  • Interne procedures toepassen.
  • Boekingen registreren en opvolgen in het bedrijfssysteem volgens afgesproken tarieven.
  • Opvolgen van voortransporten en referenties doorgeven aan klanten betreffende de af te halen of aan te leveren containers.
  • Laadlijsten controleren.
  • Opvolging van dossiers m.b.t. manifesten, bill of ladings, ...
Lees Meer