Vivaldis Maritime Antwerpen Centrum Mechelsesteenweg 271 - 2018 Antwerpen

Ma open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Di open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Wo open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Do open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Vr open open open open open open open open open open open open open open open open open open
Za
Zo
Uren 8 8:30 9 9:30 10 10:30 11 11:30 12 12:30 13 13:30 14 14:30 15 15:30 16 16:30 17 17:30 18 18:30

Openstaande vacatures van dit kantoor

Transport planner Maritiem

  • Deurne, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in DEURNE zijn we op zoek naar een ROAD TRANSPORT OPERATOR (M/V).

Je staat in voor de dagelijkse organisatie van de leverings- en afhaalopdrachten binnen België, met eigen vrachtwagen (voorlopig enkel groupagegoederen), en andere nationale en internationale transporten via derden.

Het takenpakket bestaat hier uit de volgende punten:
  • toewijzen en plannen van de afhaal- en leveringsopdrachten naar eigen wagens of derden
  • dagelijkse opvolging van de zendingen bij de onderaannemers
  • inboeken van zendingen in de transporttool
  • doorgeven van juiste instructies en afspraken naar de onderaannemers
  • volledige administratieve afhandeling van de transportdossiers tot en met facturatie

Je staat dus in voor de optimale verdeling van de zendingen tussen eigen wagens en derden. Hiernaast ben je ook verantwoordelijk voor het tijdig, volledig en onbeschadigd laten afhalen/leveren van de zendingen.
Je verzorgt dus het klantencontact om een goede samenwerking te garanderen, zowel met interne en externe klanten.
Lees Meer

Expediteur Export Maritiem

  • Deurne, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant gelegen in 2100 Deurne zijn wij op zoek naar een ervaren expediteur export.
  • Je volgt het transport van goederen op en je informeert de klant over het verloop en stelt oplossingen voor bij eventuele problemen.
  • Je waakt over de facturatie van het departement.
  • Je contacteert agenten ter plaatse.
  • Je verschaft de klant informatie over de stand van zaken doorheen alle fases van de overeenkomst (voor, tijdens en na het transport).
  • Je communiceert met de financiële dienst en sales indien afspraken met dienstverleners of klanten niet werden nagekomen.
  • Je staat in voor het up to date houden van systemen en data kwaliteit.
Lees Meer

Expediteur zeevracht Interim

  • Deurne, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast

Voor onze klant in 2100 Deurne zijn wij op zoek naar een Expediteur Import Zeevracht (m/v)

  • Samen met de klant de voorwaarden en de kostprijs van het transport preciseren.
  • De verschillende stappen van het transport organiseren (ophaling, levering,...).
  • De facturering van het transport voorbereiden en/of controleren.
  • Tarieflijsten voor de verkoop en/of aankoop van een transportdienst opstellen volgens operationele of financiële criteria.
  • De opvolg gegevens registreren, afwijkingen vaststellen en verbeteringen voorstellen.
  • De transport- en bevrachtingdocumenten opstellen, controleren en aan de klanten, dienstverleners,... overhandigen.
  • Klachten noteren en de klant een eerste antwoord of oplossing aanreiken naargelang het probleem (vertraging, verlies, breuk,...)
  • De prijs voor het bevrachten en het transport opzoeken. De modaliteiten voor de aan- of verkoop van de transportdiensten bepalen.
  • De algemene dienstverlening opvolgen en controleren volgens de overeengekomen bepalingen (verloop van het transport, traceerbaarheid van de goederen,...).
Lees Meer

Logistiek Bediende Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2000 Antwerpen zijn wij op zoek naar een Logistiek Bediende (m/v)
  • Je staat in voor het aanmaken van offertes aan klanten voor extra logistieke dienstverlening.
  • Contacten onderhouden met logistieke suppliers.
  • Behandelen/uitvoeren van logistiek import + export dossiers van A-Z.
  • Aansturen van lege equipment flows in het Belgische hinterland.
  • Maandelijkse rapportage verzorgen omtrent gedane dossiers.
Lees Meer

Commercieel medewerker Maritiem

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in de HAVEN van Antwerpen (RO), zijn we op zoek naar een COMMERCIEEL MEDEWERKER (M/V).

Je functie bestaat uit de volgende onderdelen:
  • opmaken van offertes (na een interne opleiding)
  • verzorgen van de salesactiviteiten
  • onderhouden van klantencontact
  • coördineren van quality-meeting met klanten/operaties
  • controleren van klanten dossiers (kostcontrole)
  • samenwerken met de facturatie-afdeling
Lees Meer

Bootbehandelaar Interim

  • Antwerpen 2000, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2000 Antwerpen zijn we op zoek naar een BOOTBEHANDELAAR / IMPORT MEDEWERKER (M/V).

Taken en verantwoordelijkheden:
  • Behandelen van boten volgens werkplanning en de bootprocedure
  • Aangifte van eventuele afvoer van gevarengoederen
  • Opstarten en opvolgen van COD-, GCA- en Claim dossiers
  • Longstandings en restdossiers nakijken en eventueel in tijdelijke opslag zetten
  • Regelen van transporten
  • Opstarten en opvolgen van Crosstrade dossiers
  • Opstarten en afwerken van Yamazaki dossiers
  • Demurrage/detention berekeningen uitvoeren (periodiek en volgens vraag van de klant)
  • Verwerken van correction advises
Lees Meer

Maritiem Bediende Interim

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn wij op zoek naar een administratief bediende met ervaring in logistieke dienstverlening/haventransport (m/v)
  • Je zorgt voor de aanmaak van dossiers en de facturatie.
  • Je staat mee in voor het optimaliseren van de IT-systemen.
  • Je werkt nauw samen met de transportplanners.
Lees Meer

Dossierbeheerder Interim

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn wij op zoek naar een Dossierbeheerder (m/v)
  • Je leidt samen met je collega's de administratieve flow in goede banen o.l.v. de verantwoordelijke administratie.
  • Verzorgen van telefonisch klantencontact.
  • Invoeren en verwerken van gegevens.
  • Orderverwerking
Lees Meer

Expediteur Export Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn wij op zoek naar een Expediteur Export (m/v)
  • Je staat in voor de communicatie en coördinatie met de opdrachtgever en de verschillende onderaannemers. 
  • Je beheert het ganse logistieke proces voor accounts of goederenstroom.
  • Je staat in voor de uitvoering van het documentair proces.
  • Je doet de opvolging van douaneformaliteiten.
  • Je staat in voor de controle op de uitvoering van alle taken in lijn met lokale wetgeving en reglementering.
  • Je doet controle op aankoopfacturen en uitvoering van de facturatie.
  • Je doet voorstellen ter verbetering van de kwaliteit.
Lees Meer

Expediteur Import Interim

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een EXPEDITEUR IMPORT (M/V).

Als expediteur zal je werkzaam zijn op de afdeling dat gespecialiseerd is in het importeren van STAAL.
Samen met je collega's sta je in voor het verwerken van importdossiers.
Concreet wil dit zeggen dat je instaat voor de opvolging en het transporteren van goederen die aangekomen zijn op de kaai, naar klanten binnen de EU.
Hier komen de volgende taken o.a. bij kijken
  • het aanmaken van documenten,
  • verzorgen van douaneformaliteiten, 
  • registreren van orders,
  • verzorgen van de transportbevrachting,
  • ...

Voor deze functie zijn we specifieke op zoek naar iemand die de ambitie heeft om na verloop van tijd door te groeien tot teamleader.
Lees Meer

Maritiem Bediende Interim

  • ANTWERPEN
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 ANTWERPEN zijn we op zoek naar een MAINFESTBEDIENDE (M/V).

Je staat in voor het tijdig afleveren van documentatie van alle bill of ladings en facturen aan de klanten van de opgegeven bestemmingen, met een tijdige verzending van de post naar de overzeese agenten.

Concreet houdt dit de volgende taken in:
  • Planning modification: nakijken op afpunten van de planner
  • Vertrek schip en koers opvragen aan de rederij
  • Inzetten koers, container en checken referentie rederij
  • Verschepingsbevestigingen sturen
  • Inzetten house BL’s - facturatie van dossier - handtekening manager
  • Dossiers site Antwerpen: print na copy “for aproval”
  • Indien collect HBL’s: collectvracht opvragen / Niet-ontvangen house BL’s opvragen
  • HBLs voor Frankrijk printen (+ checken op correctheid)
  • Na ontvangst HBL’s, OBL instructies opmaken en doorsturen naar de rederij
  • Provisies boeken en planning provisies checken
  • Dossier afwerken voor verzending naar agent
  • Kosten rederij opvragen + eventuele cheque uitstellen + set afhalen
  • Volledig dossier overdragen aan de facturatieafdeling / na eventuele rechtzettingen/correcties dossier volledig afwerken en klasseren + verliesdossier aan manager doorgeven ter controle
  • Na teruggave van facturatieafdeling: posten aan de overzeese agent per mail - Termijn: tussen de 5 à 7 werkdagen voor normale transittijden. Bij korte transittijden: voor aankomst schip.
Hier komen de volgende verantwoordelijkheden bij kijken:
  • Er zorg voor dragen dat de termijnen gerespecteerd worden voor de aflevering van de HBL: vertrek (DAG A) verschepingsbevestiging (DAG B) HBL + factuur (DAG C)
  • Nauwkeurige en correcte facturatie van de dossiers
  • Eventueel gevraagde certificaten uitstellen en gelijktijdig met HBL + factuur versturen
Lees Meer

Dispatcher Interim

  • 2800 Mechelen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in MECHELEN zijn we op zoek naar een DISPATCHER in PLOEGEN (M/V).

Als dispatcher sta je in voor het opvolgen van bestaande trajecten via track & trace, in samenwerking met de planner en stuur je bij indien nodig.
Je staat in contact met de chauffeurs, en je bent ook hun aanspreekpunt voor dagelijkse problemen. Je reikt hun steeds een eerste oplossing aan.
Je staat in voor het verzorgen van de binnenkomende telefoons en mails. 
Je koppelt steeds terug naar de klant, en houdt hun steeds up to date over de lopende zaken.
Lees Meer

Customer Service Medewerker Maritiem

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn wij op zoek naar een Customer Service Medewerker (m/v)
  • Je behandelt manifestcorrectors en eventueel extra facturatie hiervan.
  • Je staat in voor het aannemen van boekingen en het regelen van transporten.
  • Je behandelt inkomende orders/prijsaanvragen zo spoedig mogelijk en waar nodig stuur je een tussenbericht aan de klant.
  • Je behandelt routing orders en voorziet operations van documenten en offerte.
  • Je ondersteunt de manifest bedienden en stuurt hen bij waar nodig.
  • Je behandelt preliminary claims en brengt je manager hiervan op de hoogte.
  • Je onderhoudt de communicatie met sales en management over alles wat klanten opvolging betreft.
Lees Meer

Sales medewerker Interim

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een INSIDE SALES MEDEWERKER (M/V).

Als inside sales medewerker zal je deel uitmaken van het Sales team en zal je functie bestaan uit de volgende punten:
  • Bespreken van tarieven en het opmaken van offertes
  • Uitbouwen en onderhouden van het klantenbestand (dit met prospecten en nieuwe klanten)


Lees Meer

Expediteur FCL Maritiem

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in de haven van Antwerpen, zijn we op zoek naar een EXPEDITEUR FCL.

Als expediteur begeleid je het operationele boekingsproces. Je regelt alles van A tot Z voor de klant.

Je takenpakket zal hier bestaan uit de volgende zaken:
  • boeken van containers bij onderaannemers (weg-, zee of luchtvervoerder)
  • klanten en agenten de nodige informatie aanbieden ter uitvoering van de opdrachten
  • onderhandeelen van prijzen met onderaannemers (rederij/transporteur e.a.)
  • uitstellen van offertes
  • verwerken van boekingen en (extra) kosten in het systeem, voor de facturatie
  • verwerken van klantengegevens
  • verzorgen van contact met agenten, vervoerders, depots en terminals
  • voorbereiden, opmaken en indienen van export- en douanedocumenten 
  • operationele afhandeling van de dossiers
  • uitbouwen van FCL product (al dan niet door externe sales)
  • optimale dienstverlening naar klanteen en agenten bestaand netwerk
  • uitbouwen van een eigen netwerk
Lees Meer

Logistiek bediende Interim

  • NIEL
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor een klant te Niel zijn wij opzoek naar een logistiek commercieel bediende voor de export afdeling.

Je taken zullen bestaan uit:
  • Het correct opmaken en versturen van logistiek gerelateerde documenten, alsook exportdocumenten (EUR1, L/C, etc.).
  • Communiceren met klanten en interne afdelingen om dit te waarborgen.
  • Het organiseren van transport.
  • Het goedkeuren van facturen met betrekking tot logistiek.
Lees Meer

Transport planner Maritiem

  • Antwerpen 2030, Antwerpen
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 Antwerpen zijn we op zoek naar een (Inter)Nationale transportplanner (M/V).

Als transportplanner ben je verantwoordelijk voor de volgende zaken:
  • ​opmaken van een dagelijkse internationale planning voor de chauffeurs
  • opvolgen en afhandelen van interne en externe laad- en transportactiviteiten
  • opstellen van de laadplanning voor de magazijniers
  • administratieve afhandeling van dossiers & opmaken van transportdocumenten
  • verzorgen van interne en externe communicatie, in meerdere talen (gesproken en geschreven)
  • telefonische afhandeling van dringende problemen
Lees Meer

Planner Interim

  • MERKSEM (ANTWERPEN)
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant, een transportbedrijf te Merksem, zijn wij op zoek naar een planner/dispatcher met een goede talenkennis.
  • U zal instaan voor het plannen van transporten, zowel nationaal als internationaal tanktransport
  • Daarnaast staat u in voor de dispatching en administratie. 
Lees Meer

Dispatcher Interim

  • Antwerpen
  • Voltijds
  • Tijdelijk

Voor een klant in 2030 Antwerpen zijn wij opzoek naar een dispatcher om s'nachts te werken (M/V) 

Voor de invulling van de rol van dispatcher zijn wij op zoek naar een nieuwe collega met uitstekende planningsvaardigheden die het geen probleem vindt om ’s nachts te werken. Het wordt jouw verantwoordelijkheid om een efficiënte planning te verzorgen.
Je ziet geen planningsproblemen, maar uitdagingen en oplossingen! 

Als Dispatcher ben je verantwoordelijk voor:

  • het afsluiten en beheer van contracten van onderaannemers
  • het bepalen van geschikt voertuig en belading
  • het coördineren van de werkzaamheden van de chauffeurs
  • het geven van nodige opvolging en begeleiding aan de chauffeurs
  • het opmaken van dagelijkse planning van transportopdrachten en allerhande administratieve taken daarrond
  • Je bent een aanspreekpunt voor collega’s, chauffeurs en klanten. 
  • Je houdt steeds rekening met de vragen/eisen van de klant. 
  • Je behandelt klantdossiers en klachten. 
  • Het identificeren van problemen en technische ondersteuning bieden aan chauffeurs (in geval van panne, ongeval, reistijden, enz.). 
Lees Meer

Planner Maritiem

  • ANTWERPEN
  • Voltijds
  • Optie vast
Voor onze klant in 2030 ANTWERPEN zijn we op zoek naar een PLANNER (M/V).

Je staat in voor het plannen en ten uitvoer brengen van baantransporten, dit zowel zelfstandig als in team verband.

Voornaamste taken:
  • Registreert op een correcte manier de transportopdrachten in het Transport Management Systeem met inbegrip van onder meer alle data zoals (mail)adressen, contactpersonen, (pin)codes, prijzen en documenten en volgt deze op van planning tot voltooiing van het transport.
  • Onderhoudt constructieve contacten met de opdrachtgevers en zoekt steeds mee naar oplossingen voor eventuele problemen bij het transport.
  • Vraagt ontbrekende documenten op indien nodig.
  • Voert voorbereidende en uitvoerende werkzaamheden uit ten behoeve van de eigen afdeling.
  • Streeft de hoogste kwaliteit voor wat betreft (werk)afspraken, (werk)instructies en procedures van de afdeling, o.a. door het inbrengen van ideeën ter verbetering van de kwaliteit en productiviteit.
  • Fungeert als back-up voor de andere planners.
  • Rapporteert problemen en onregelmatigheden tijdig aan de Teamleader.
  • Beheert mee de “planning” mailbox.
  • Archiveert zowel op soft copy als hard copy volgens geldende afspraken.
  • Beantwoordt vragen van klanten en transportleveranciers aangaande allerhande praktische zaken.
  • Voert kostenbesparende maatregelen door in functie van de geldende afspraken zoals bijvoorbeeld een optimaal hergebruik van equipment of voorkomen van “lege”ritten.
  • Helpt mee om de disputen zo snel mogelijk op te lossen door ondersteunende informatie te geven wanneer hiernaar wordt gevraagd.
  • Staat in contact met de chauffeur voor een goede overdracht en opvolging van de transporten.
Lees Meer